Backoffice uitbesteden in de uitzendbranche
Vooral uitzendbureaus werden zwaar getroffen door de coronacrisis, maar de vooruitzichten verbeterden in 2021 snel. Door uitzendkrachten in te zetten op plaatsen waar de vraag was toegenomen, zoals bij callcenters, priklocaties, teststraten en distributiecentra, herpakte de branche zich al gauw. Ook door de volle orderportefeuilles in de industrie, (goed voor bijna een kwart van de uitzendbanen) en de toename van de vraag naar medisch uitzendpersoneel, ontstond er een flinke economische groei.
Gekwalificeerd personeel is moeilijk te vinden
Hoewel de uitzendbranche profiteert van die groei, zijn er structurele uitdagingen. Door de automatisering daalt bijvoorbeeld het aantal banen waarvoor een lage scholing voldoet. Dit zijn de banen waar de uitzendbranche zich traditioneel sterk op richt. Daarbij beconcurreren onlineplatformen de branche en zullen uitzenders alles op alles moeten zetten om de juiste mensen te vinden. Het uitbesteden van de backoffice is dan de oplossing.
Activiteiten uitbesteden
De veranderende uitzendbranche vereist tijd en energie van uitzenders. Vertrouwde opdrachtgevers veranderen hun werkwijze en daar moeten uitzendbureaus in meebewegen. De verzorging van hun eigen backoffice staat die ommezwaai vaak in de weg. Terwijl zij zich moeten én willen richten op hun eigen corebusiness, zijn zij vaak nog teveel bezig met de administratie rondom hun uitzendkrachten. Het overdragen van de backoffice aan een gespecialiseerde partij betekent dat u afstand kunt nemen van bijvoorbeeld:
- De loon- en salarisadministratie;
- Het opstellen van jaaropgaven;
- Arbeidscontracten opstellen;
- Verzorgen van de maandelijkse loonbetalingen;
- Doorbetaling van salaris bij ziekte;
- Ondersteuning bij onverhoopte ontslagprocedures;
- Bijhouden van wets- en CAO-wijzigingen;
- Verzekeringen bij arbeidsongeschiktheid.
- Tijdwinst en kostenbesparing
Dankzij ons eigen softwarepakket levert de uitbesteding van uw backoffice tijdwinst én kostenbesparing op. Uitzendkrachten geven snel en accuraat aan ons hun gewerkte uren online door en kunnen relevante documentatie inzien. Payoffice verzorgt vervolgens de uitbetaling en de administratie. Dat dat altijd goed verloopt, wordt aangetoond door de NEN 4400-1 certificering die bewijst dat onze financiële zaken goed op orde zijn. We beschikken bovendien over de meest actuele kennis van geldende wet- en regelgeving zodat u met vragen altijd op ons terug kunt vallen.
Hoog tijd om uw backoffice uit handen te geven?
Benieuwd waarmee wij u nog meer kunnen ondersteunen? Vraag een vrijblijvend gesprek aan! U kunt telefonisch contact opnemen 040 30 38 500 of per e-mail info@payoffice.nl. De specialisten van Payoffice vertellen u graag meer over de vele voordelen van backoffice ondersteuning in de uitzendbranche.