De backoffice uitbesteden in de financiële sector
De financiële sector verandert. Het aantal werknemers in de financiële sector neemt sinds de bankencrisis elk jaar af. De daling in het aantal medewerkers in de sector is mede te verklaren door een flinke daling in het aantal vacatures en de veranderende beroepen in de sector.
Wat opvalt is dat een groot deel van de boekhoudkundig medewerkers de laatste jaren plaats heeft gemaakt voor financiële specialisten en economen. Dat er minder boekhoudkundigen en administratief medewerkers zijn, is een logisch gevolg van de digitalisering in de sector. Zo heeft internetbankieren de sector tot nu toe al een stuk efficiënter gemaakt. Verwacht wordt dat de rol van digitalisering de sector alleen maar harder zal raken in de toekomst en om nieuwe vaardigheden vraagt. Een administratief medewerker moet niet alleen goed zijn in het verzamelen en ordenen van gegevens, hij moet ook verstand hebben van IT en om kunnen gaan met het digitaal verwerken van gegevens.
Uw eigen activiteiten en prioriteiten
U wilt zich natuurlijk liever richten op uw eigen kernactiviteiten. In dit geval op het werven en selecteren van de juiste mensen op de juiste plekken en inspringen op de laatste ontwikkelingen in de sector. Een goed onderhouden netwerk is in uw branche bovendien een ‘must’. Werkzaamheden die niet tot deze kernactiviteiten behoren, kunt u dan ook het beste uitbesteden aan een gespecialiseerde partij. U heeft uw corebusiness, wij die van ons: het ondersteunen van uw backoffice. Payoffice kan onderstaande activiteiten van u overnemen:
- Het opstellen van jaaropgaven;
- Arbeidscontracten opstellen;
- Verzorgen van de maandelijkse loonbetalingen;
- Doorbetaling van salaris bij ziekte;
- Ondersteuning bij onverhoopte ontslagprocedures;
- Bijhouden van wets- en CAO-wijzigingen;
- Verzekeringen bij arbeidsongeschiktheid.
Tijdwinst en kostenbesparing
Ons moderne en op maat gebouwde softwarepakket levert tijdwinst én kostenbesparing op. Uitzendkrachten geven snel en accuraat hun gewerkte uren online aan ons door en kunnen relevante documentatie inzien. Payoffice verzorgt vervolgens de uitbetaling en de administratie. Dat dat altijd goed verloopt, wordt aangetoond door de NEN 4400-1 certificering die bewijst dat onze financiële zaken goed op orde zijn. We beschikken bovendien over de meest actuele kennis van geldende wet- en regelgeving zodat u met vragen altijd op ons terug kunt vallen.
Kennis maken?
Benieuwd waarmee wij u nog meer kunnen ondersteunen? Vraag een vrijblijvend gesprek aan! U kunt telefonisch contact opnemen 040 30 38 500 of per e-mail info@payoffice.nl. De specialisten van Payoffice vertellen u graag meer over de vele voordelen van backoffice ondersteuning in de financiële sector.