Een administratieve achterstand tijdig inlopen? Waarom?

Een administratieve achterstand tijdig inlopen? Waarom?

17 april 2020

Een administratieve achterstand! De zorg van menig ondernemer. Het schept onrust, het maakt je onzeker en er ontstaat onduidelijkheid in je bedrijfsvoering. Bij bedrijven die veel met flexwerkers, zoals uitzendkrachten, werken komt het helaas vaak voor. Soms heb je een piektijd, dan heb je veel flexwerkers en dan is het even niet anders. Je loopt wat achterstand op in je administratie. Maar het advies is: laat dat zeker niet te lang duren.

Goed inzicht in je financiële positie

Je moet je maar bedenken dat je administratie niet alleen een noodzakelijk kwaad is. Een goed op orde gehouden administratie geeft je ook inzichten, zoals inzicht in je financiële positie. Als je beter, en vooral tijdig, weet hoe je er financieel voorstaat. Heb je goed zicht op  jouw kosten, jouw omzet en jouw winst. Bepaal je kosten-baten verhouding en je liquiditeitspositie (het debiteurensaldo). Creëer een zo optimaal mogelijke cashpositie. Zo kun je beter en sneller schakelen.

Dat de boekhouding of administratie bij de meeste ondernemers niet de eerste prioriteit heeft zal je niet verwonderen. Je steekt immers je energie liever in je nieuwe product, je marketingplan of die uitdagend beurs die eraan komt. Dat alles neemt niet weg dat je ál je  bedrijfsprocessen goed op orde moet hebben. Ook je administratie. Elke ondernemers is namelijk verplicht een goede administratie aan te houden en te bewaren.

Houd je administratie op orde in Corona crisis

Veel ondernemers zullen juist in tijden van Coronacrisis, waar we nu middenin zitten, beamen dat het weten waar je staat je juist nú goed helpt om je bedrijfs-huishoudboekje op orde te krijgen. Heb jij juist veel extra werk door de Corona crisis of zie je je werk onder je handen verdampen? Een goede administratie kan je inzicht geven in de gevolgen daarvan, maar vooral ook in oplossingen! Het maakt dat je tijdig kan schakelen, als nodig.

De overheid heeft diverse regelingen in het leven geroepen ter overbrugging van de komende periode. Om voor die regelingen in aanmerking te komen, móet je administratie op orde zijn.

Hoe los jij het op?

Ben jij een ondernemer met veel flexibel personeel bijvoorbeeld? Dan is het advies: Haal de achterstand in! Maar blijf ook vooral ondernemen. Het is dan ook wellicht een goed idee om je administratie (deels) uit te besteden. Heb je bijvoorbeeld veel uitzendkrachten aan het werk, dan kun je gehele personele en financiële administratie daarvan uitbesteden aan een backoffice uitzendbureau als Payoffice B.V. Ons allround team van financieel/administratief medewerkers zijn je graag van dienst. We nemen je het administratieve werk waar jij geen tijd voor hebt of waar je niet zo goed in bent graag uit handen. Zo kunnen zij de werving en selectie van je flexwerkers van je overnemen. Doen zij de uren-, loon- en salarisbetalingen aan je uitzendkrachten en assisteren je bij contractovereenkomsten en eventueel ontslag of langdurig ziekte. Dat alles ondersteund door het voor ons op maat gemaakt ICT-platform, waarbij zowel jij als de uitzendkrachten goed inzicht hebben in de gehele administratie. Jij houdt bovendien alle regie over je uitzendkrachten. Jij houdt de touwtjes in handen. Wij ondersteunen je. Zo helpen we je ook graag om achterstand in de toekomst te voorkomen.

Je kunt rekenen op onze kennis, die wij graag voor je inzetten. Backoffice uitzendbureau Payoffice B.V. is jouw betrouwbare partner in deze tijden van Corona crisis.

Meer weten? Neem vrijblijvend contact op, we vertellen je graag meer over onze uitgebreide en betaalbare backoffice ondersteuning.

Telefoon (tijdens kantooruren): 040 – 30 38 500
E-mail: info@payoffice.nl